es xarxes socials i la publicitat digital continuen impulsant els negocis a tot el món i el domini de les tècniques de màrqueting digital són pràcticament un requisit previ imprescindible per a qualsevol empresa que vulgui créixer i arribar a més clients.

Això ha fet que els termes: mitjà social i màrqueting digital siguin tan coneguts, ja que són els millors mitjans per a promocionar productes i serveis.

Llavors, per què són tan importants el mitjà social i el màrqueting digital? Aquí et deixo algunes raons:

  • L’estratègia de màrqueting tradicional actual depèn completament de les xarxes socials i el màrqueting digital.
  • L’augment del nombre de persones interessades en les xarxes socials dona com a resultat un augment en els ingressos.
  • Ajuden a difondre la marca de les empreses.
  • És fàcil vincular-les amb els canals de comercialització.
  • El Social Media i el Màrqueting digital ajuden a construir una millor relació amb els clients i els clients potencials.
  • Ajuden a millorar el ROI (Retorn de la Inversió).
  • Tenen àmplies oportunitats d’innovació.
  • Ajudes a les empreses a aparèixer en les pàgines de resultats dels motors de cerca (SERP).

 I aquests són només alguns beneficis notables de tenir un equip de mitjà social i el màrqueting digital en una empresa.

No alt text provided for this image

 

La demanda de perfils professionals amb capacitats de lideratge per a gestionar de manera estratègica les xarxes socials és cada vegada més alta.

Ara aprofundiré més esmentant les 10 raons principals per a aprendre social media i màrqueting digital per a comprendre les últimes tendències del mercat en aquest camp:

1. Les taxes de creixement dels mercats digitals estan augmentant

El Social Media i el Màrqueting Digital són metodologies que evolucionen ràpidament i les estadístiques revelen que aquests camps experimentaran un ràpid augment en les oportunitats de negoci per a les empreses.

 2. Tenen una àmplia varietat d’oportunitats professionals

El social media i el màrqueting digital brinden un gran abast i una multitud d’opcions de treball.

A diferència d’altres camps, el mitjà social i el màrqueting digital tenen moltes oportunitats i no sols en termes d’ocupacions, sinó també com a freelance, això succeeix perquè aquestes disciplines estan evolucionant i, per tant, creant moltes oportunitats per a principiants i professionals experimentats.

3. És fàcil iniciar un nou projecte empresarial creatiu

Ja és possible crear fàcilment un projecte propi fent ús de les plataformes i xarxes socials més utilitzades, amb la creació de blogs i el màrqueting d’afiliació. I aquests és només una part del màrqueting digital.

Una vegada que comprenguis com funciona això, sabràs on posar més esforç, quin canal de màrqueting digital has de preferir per a arribar al teu públic objectiu. A més d’això, també tindràs suficients coneixements sobre com optimitzar el teu blog, la teva botiga en línia i les xarxes socials de la teva elecció.

4. És fàcil generar clients potencials des de l’embut de vendes digital

Les plataformes de xarxes socials com TikTok, Facebook, Instagram, LinkedIn i moltes més són responsables d’atreure bon trànsit als llocs web. Aquestes aplicacions fins i tot ajuden a publicitar els productes i serveis.

 5. Fàcil de generar trànsit a qualsevol botiga en línia o lloc web

Una vegada que canvies el teu enfocament al màrqueting digital, no hi ha marxa enrere. La raó és que tenir un lloc web i informar l’audiència sobre els productes i serveis és una tasca tediosa i amb les xarxes socials, això es fa fàcil! El màrqueting digital juga un paper vital en la generació de bon trànsit a les webs.

 6. Desenvolupament d’habilitats digitals

Existeix una enorme demanda de persones amb habilitats digitals, especialment les habilitats per a aquells treballs que consisteixen a atreure als públics objectiu. Llavors, formar-se en aquestes àrees, fins i tot si no ets un expert en tecnologia, et donarà un cop d’ull al futur previsible del món dels negocis digitals.

La bretxa d’habilitats en aquestes àrees deixa en evidència les habilitats requerides per a un treball digital i les habilitats que una persona realment posseeix, per això el màrqueting digital millora els coneixements sobre les tecnologies de tendència.

7. Versatilitat i multifunció

Una vegada que dominis les habilitats principals per als rols de mitjans socials i màrqueting digital, tindràs molta exposició a un ampli conjunt de competències. Això també facilita canviar el teu enfocament més endavant si decideixes canviar a una especialització diferent. El fet real és que, si tries una carrera professional o una especialització en mitjà social i màrqueting digital sempre estaràs al dia del que passa en els mercats digitals.

8. El social media i el màrqueting digital continuen evolucionant

El social media i el màrqueting digital són camps que sempre tenen una cosa nova per a aprendre i seguir. A més d’interessants, et donen llibertat per a ser més creatiu en termes de crear un pla de màrqueting. T’ajudarà si estàs prenent la iniciativa en algun projecte.

 Atès que hi ha una varietat d’especialitats que treballen en agències i empreses, és probable que treballis al costat de professionals amb una varietat d’experiències i noves estratègies.

 9. T’ajuda a mantenir-te per davant dels teus competidors

Adaptar el social media i el màrqueting digital a una organització és una cosa imprescindible. En fer això, l’empresa permet donar-se a conèixer als seus clients potencials.

Tret que una empresa estigui al dia amb les tendències actuals del mercat i intenti adaptar-les a la seva empresa, tindrà dificultats per a planificar la seva estratègia de captació de clients. Per tant, el mitjà social i el màrqueting digital són opcions en les quals sempre pots estar un pas per davant dels teus competidors.

10. Certificacions i titulacions

Tenir un títol universitari en mitjà social i màrqueting digital definitivament t’ajudarà a obtenir millors oportunitats de treball. Se sap que els reclutadors prefereixen candidats amb titulació superior perquè garanteix el coneixement necessari per a afrontar posicions digitals en les empreses.

 

By Pedro Rojas – @seniormanager

T’agradaria convertir-te en un expert del Màrqueting Digital i portar les xarxes socials a un altre nivell? Coneix el nostre postgrau!