Un grup de 23 estudiants de la Universitat ICESI de Colòmbia han participat en la 4a edició del programa d’Emprenedoria en Entorns Digitals, el qual s’ha dut a terme a TecnoCampus, i forma part dels programes de màster dels estudiants. La coordinació del programa a TecnoCampus s’ha realitzat en col·laboració entre l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa, a través del professor Roberto Dopeso, i el Centre d’Estudis de Formació Permanent HUB4T en la modalitat formativa Study Abroad.
Actualment, un programa d’Emprenedoria en Entorns Digitals és fonamental a causa de l’auge i la importància que ha adquirit Internet en tots els àmbits de la societat. La digitalització ha transformat la forma com fem negocis i ens relacionem, creant oportunitats per emprendre en nous mercats i arribar a audiències globals. A través d’aquest tipus de programes, els emprenedors adquireixen les habilitats necessàries per aprofitar les eines i estratègies digitals, permetent-los desenvolupar idees innovadores, establir i fer créixer els seus negocis en línia.
Amb la finalitat de fomentar l’emprenedoria exitosa en entorns digitals i formar professionals amb una visió estratègica per liderar la transformació digital de les empreses, s’ha dut a terme el programa d’Emprenedoria Digital en col·laboració entre TecnoCampus i Barcelona.
El programa integra conferències magistrals, oportunitats d’aprenentatge pràctic en entorns professionals, així com visites a empreses i ecosistemes emprenedors de Barcelona; Tech Pier 01 de Tech Barcelona de l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa; 3D Incubator, la primera incubadora europea d’alta tecnologia en impressió 3D, liderada pel Consorci de la Zona Franca i el Leitat Technological Center; i UPF Ventures, una incubadora impulsada per la Universitat Pompeu Fabra, que té com a objectiu ajudar entitats públiques i privades, amb una vinculació estreta i un compromís amb l’entorn social i empresarial.
Els estudiants d’ICESI van tenir l’oportunitat d’aplicar conceptes clau en un cas real com a part de la seva formació. Els principals continguts abordats van incloure innovació digital, inbound marketing, posició en internet, business analytics i estratègies d’èxit per a xarxes socials. Aquests temes es van treballar intensament al llarg de la setmana i van culminar amb una sessió final el divendres 30 de juny a la universitat, on els estudiants van exposar els resultats del seu treball pràctic.
Durant l’estada han visitat empreses referents en l’àmbit digital com Inviertis, primer mercat online de propietats per a invertir en propietats i actius financers, i start-ups com: Bambai, servei d’alarmes senzilles, flexibles, econòmiques i sense permanència per a cases; Winahost, servei de gestió integral de lloguer de qualsevol habitatge per obtenir el millor rendiment; eHolo, una eina de gestió per a psicòlegs i centres que t’ajuda a optimitzar el temps i a centrar-te en el que realment importa, els pacients; i The Hist, una plataforma de streaming de vídeos a la carta per al consum exclusiu de notícies d’actualitat.
Les sessions s’han complementat amb les visites a les incubadores del parc empresarial, l’Incubadora de TecnoCampus, on actualment hi ha una vintena de start-ups dels tres sectors d’activitat de la universitat: Salut, Tecnologia i Empresa; Antena TrenLab, l’acceleradora de start-ups de Renfe en col·laboració amb Barrabés.biz; i Reimagine Textile, la primera incubadora tèxtil de Catalunya amb projecció internacional.
Beatriz González, cap de postgraus i docent que ha acompanyat als estudiants de ICESI, va assenyalar en el tancament de l’acte: “Estem encantats de veure com aquest programa ha dotat als nostres estudiants amb habilitats emprenedores sòlides i aplicables no només en una àmplia gamma de sectors empresarials, sinó també en diferents contextos geogràfics”.
La col·laboració s’emmarca en la Xarxa d’Universitats Emprenedores impulsada per TecnoCampus, on ICESI té un paper rellevant.
Recent Comments